Middag

Tack vare badmintonen så brände jag bort lunchen snabbt som fan o blev hungrig ganska snabbt :P bestämde mig för o laga gulaschsoppa till middag ^^
ja skippade paprikan la squash ist :P
Ingredienser

2 stora gula lökar

2-3 msk Norrmejerier Smör

400 g grytbitar av nöt

3-4 vitlöksklyftor

1 1/2 msk paprikapulver

1 tsk kummin

1 tsk mejram

strimlat skal av 1/2 citron

3 msk vetemjöl

1 1/2 liter grönsaksbuljong

3-4 tomater eller 1 burk hela konserverade tomater

1 röd paprika

1 grön paprika

3-4 potatisar

salt

ev tabasco

Tillbehör:

Gräddfil

 

Tillagning:

Skär köttet i tärningar och bryn det i Norrmejerier Smör. Skala dela och skiva löken och låt fräsa med köttet. Pressa i vitlök och tillsätt paprikapulver, kummin, mejram och citronskal. Späd med 1/2 liter av buljongen. Rör om. Strimla tomaterna (eller tillsätt burktomater) och låt det hela sjuda under lock 30-40 min. Skär paprikorna i strimlor och potatisen i skivor. Lägg dem i soppan. Späd med resterande buljong. Red av med mjöl och låt koka ytterligare 15 min. Smaka av med salt och ev ett par stänk tabasco. Servera med en klick Gräddfil.

    0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin
Personligt
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Pinga Frisim

bloggping
RSS 2.0